dimecres, de gener 11, 2006

El darrer de 2005 i el primer de 2006

El darrer llibre en llegir en el 2005 va ser No diguis a Déu allò que ha de fer, una biografia de l'Albert Eintein escrita per François de Clossets. En realitat em faltava un capítol i mig (no recordo el seu equivalent en pàgines) per acabar-lo, però no em veia amb cor de fer-ho. M'ha agradat assabentar-me de les curiositats de la vida d'aquest peculiar personatge però aquest llibre en qüestió tracta massa profundament (capítols sencers!) les investigacions físiques que van associades a la vida del protagonista, les quals estan molt lluny del meu enteniment i fan que gairebé avorreixi la mitat del llibre. En definitiva us recomanao la lectura de la vida del científic més conegut del segle XX, però opteu per una edició que es cenyeixi nomès a la seva vida, perquè no te desperdici conèixer les seves rares.
El primer llibre en llegir del 2006 ha estat una obra de teatre d'Alberto Miralles titulada Los amantes del demonio. El llibre està dividit en quatre actes, els quals relaten les diferents perspectives d'un atemptat segons la visió dels implicats i, a mesura que es van succeïnt els actes, es descobreixen les relacions amagades entre els diversos personatges, els perquès de les diferents actituts... La trama m'ha captivat fins el darrer moment; trobo que pels amants del teatre és una bona obra que s'allunya dels temes més convencionals.