dilluns, de febrer 19, 2007

Darreres lectures

Ara fa més o menys un any vaig fer un escriure titulat Dies de lectura, on explicava els dos darrers llibres que m'acabava de llegir per aquelles dates i el passat mes de novembre us recomanava que us compressiu el llibre ¿Llueve Al Gusto De Todos?. Entre aquestes dues dates, és a dir, entre aquests 9 mesos de temps, havia llegit 3 llibre més però no se molt bé perquè no ho havia relatat encara. Aquests són Infidelidad de Hanif Kureishi, Woody Allen Por Si Mismo de Richard Schikel i La Mà Al Melic de Marta Alòs i Francesc Pané.
Infidelidad
El llibre Infidelidad vaig llegir-me'l peque tractava sobre una parella que sense motius aparents havien deixat d'estimar-se, bàsicament es troben que la relació de parella s'ha convertit en una relació d'egoisme, incomunicació i soletat. Pensava que el llibre potser posaria sobre la taula perquè aquesta parella havia arribat fins aquesta situació, és a dir, com de l'amor és pot passar al desamor, tot i que no vaig trobar resposta a aquest enigma que em va suggerir el protagonista del llibre al llegir la contraportada. "Si uno no dejase nunca nada ni a nadie, no tendría espacio para lo nuevo. Sin duda, evolucionar constituye una infidelidad..., a los demás, al pasado, a las antiguas opiniones de uno mismo"
Woody Allen Por Si Mismo
Aquest llibre és una entrevista que l'autor li fa al director i guionista de Woody Allen sobre els seus films. Evidentment nomès és recomanable per gent que li agradin les seves pel·lícules i tingui ganes de saber les opinions del propi autor sobre elles. És curiós la poca valoració que el propi Woody Allen té sobre les seves obres. No és cap biografia.
La Mà Al Melic
La motivació que em va dur a llegir aquest llibre va ser pequè ambdós autors són regidors de l'Ajuntament de Lleida i a sobre de diferents partits polítics. Un cop me'l van deixar em va sobtar la temàtica del mateix, és un conjunt de relats breus sobre l'erotisme (en cap moment és barroer).